PROVINCIE ZOEKT een vrijwilligerscoördinator
De vacature in het kort:
We zoeken voor het Departement Vrije Tijd – Provinciale Groendomeinen regio Antwerpen een vrijwilligerscoördinator (100% - onbepaalde duur).
De Provinciale Groendomeinen regio Antwerpen zijn verantwoordelijk voor het beheer van drie inspirerende domeinen met elk een eigen karakter: Rivierenhof, Vrieselhof en Kesselse heide. Met een divers aanbod aan duurzame evenementen en belevingsvolle en leerrijke activiteiten willen we er iedereen laten genieten van de mooie natuur. Hierbij krijgen we de steun van een 100-tal enthousiaste vrijwilligers.
Mag het iets langer?
Dat kan! Als vrijwilligerscoördinator maak je deel uit van het team publiekswerking. Samen met je collega-vrijwilligerscoördinator steek je actief jouw handen uit de mouwen om de vrijwilligerswerking kwalitatief verder uit te bouwen. De vrijwilligers worden o.a. ingeschakeld bij het onthalen van bezoekers, verzorgen van de dieren, groenonderhoud of natuurbeheer of als zwerfafvalprikker.
Wil je nog meer weten?
Super! Als coördinator ben jij de spil, de motivator, het aanspreekpunt bij uitstek voor onze vele vrijwilligers.
Je werkt vanuit je standplaats in het Rivierenhof gelegen in Deurne (Antwerpen).
Jouw takenpakket is erg gevarieerd:
Voor meer info over de inhoud van de functie kan je tijdens de kantooruren terecht bij Eveline Sierens, teamverantwoordelijke Publiekswerking (tel. 03 360 52 02 of e-mail eveline.sierens@provincieantwerpen.be).
Nog steeds geïnteresseerd?
Geweldig! Beantwoord je dan ook aan deze criteria?
Volgende gedragscompetenties zijn voor jouw je talenten:
Hebben volgende kenniscompetenties voor jouw geen geheimen meer?
Dan zal dit je zeker overtuigen…
Wij bieden jou een geïndexeerd loon waarbij je start in salarisschaal B1: het bruto maandsalaris ligt tussen € 3.059,65 - 4.129,64.
Bekijk onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto- en netto maandsalaris.
Met extralegale voordelen:
Wil je als vrijwilligerscoördinator bij de provincie Antwerpen aan de slag, dan doorloop je eerst de volgende selectiestappen:
Houd deze data alvast vrij in je agenda.
Meer informatie over deze onderdelen kan je hier lezen.
Waar wacht je nog op?
Je bent duidelijk geïnteresseerd. Top! Dan moet je er voor gaan. Je kandidaat stellen doe je zo:
Solliciteer ten laatste 21 september 2025 via de solliciteer knop. Overtuig ons met een krachtige motivatiebrief en CV waarom deze job jou op het lijf geschreven is.
Praktisch
Het Proefbedrijf Pluimveehouderij in Geel zoekt een deskundige landbouw die een cruciale schakel vormt tussen innovatieve praktijkonderzoeken, technische installaties en de dagelijkse realiteit op landbouwbedrijven. Je komt terecht in een hoogtechnologische omgeving die uniek is in Europa en werkt samen met een geëngageerd team aan duurzame oplossingen voor de pluimveesector in Vlaanderen en ver daarbuiten. Ben jij technisch onderlegd, heb je een hart voor de landbouw en werk je graag projectmatig én in het veld? Lees dan vooral verder!
Het Proefbedrijf Pluimveehouderij is een toonaangevende praktijkonderzoeksinstelling in de provincie Antwerpen met een uitstraling naar geheel België. Inmiddels is er ook een grote internationale uitstraling. Het Proefbedrijf Pluimveehouderij beschikt over hoogtechnologische proefstallen voor praktijkonderzoek voor leg- en vleeskippen. Dagelijks worden er 31.000 legkippen en 44.000 vleeskippen verzorgd en opgevolgd door een team van onderzoekers en dierverzorgers. De infrastructuur is uniek op Europees niveau en ideaal geschikt om onderzoeksresultaten en nieuwe technologieën te verifiëren op grote schaal. De resultaten van dit onderzoek moeten de pluimveesector in Vlaanderen competitief houden en alsook hen behoeden voor onverwachte risico’s.
Het Proefbedrijf Pluimveehouderij verschaft antwoorden aan de pluimveesector op volgende domeinen:
Meer informatie over het EVAP Proefbedrijf Pluimveehouderij vind je op www.provincieantwerpen.be.
Als deskundige landbouw bied je ondersteuning aan een aantal lopende projecten en vorm je de brugfunctie tussen onderzoekers, staltechnici, externe onderzoekspartners en landbouwbedrijven die deelnemen aan projecten.
Concreet zal je hiervoor onder andere volgende taken uitvoeren:
Geweldig! Dit verwachten we van jou:
Vink je ook onderstaande zaken af?
Wij bieden jou een geïndexeerd loon waarbij je start in salarisschaal B1: het bruto maandsalaris ligt tussen € 3.059,65 en € 4.129,64.
Bekijk onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto en netto maandsalaris.
Met extralegale voordelen:
Je bent duidelijk geïnteresseerd. Top! Dan moet je ervoor gaan. Je kandidaat stellen doe je zo: 
Hopelijk tot binnenkort!
Campus Vesta is het provinciale opleidingscentrum voor brandweer, dringende geneeskundige hulpverlening en politie. Op een terrein van 50 ha in Ranst bouwen meer dan 90 vaste medewerkers en 700 externe lesgevers de campus mee uit tot een internationaal gerenommeerd kenniscentrum op het vlak van veiligheid en preventie. En jij binnenkort misschien ook?
Je geeft diverse opleidingsonderdelen voor de brandweer. Denk hierbij aan: de basisopleidingen, de voortgezette en gespecialiseerde opleidingen.
Concreet focus je op:
Toch nog wat vragen over de inhoud van de functie? Dan kan je steeds terecht bij Ronald Ackermans, afdelingsdirecteur (tel. 03 205 19 50 of ronald.ackermans@campusvesta.be)
Geweldig! Vink jij volgende zaken ook af?
Naast een goede werksfeer en werken bij hét provinciale expertisecentrum zijn aan de titel van instructeur brandweer heel wat bijkomende voordelen verbonden.
Jouw geïndexeerd loon is afhankelijk van jouw behaalde brevet:
Bekijk onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto- en netto maandsalaris.
Werken bij de provincie biedt ook heel wat extralegale voordelen zoals een hospitalisatieverzekering voor jou én je gezin, een laptop en smartphone + abonnement. Verder schotelen we jou ook maaltijdcheques voor ter waarde van €8/dag en neem je gratis het openbaar vervoer naar en van het werk. Wie liever met de fiets naar het werk trapt, krijgt een fietsvergoeding. Lees hier meer over extralegale voordelen.
Je bent duidelijk geïnteresseerd. Top! Dan moet je ervoor gaan. Je kandidaat stellen doe je zo: 
Het Provinciaal Onderwijs Antwerpen zoekt een juridisch medewerker die overheidsopdrachten en contracten vlot beheert én onze onderwijsinstellingen ondersteunt met duidelijke regels, correcte procedures en juridisch advies.
Het Autonoom Provinciebedrijf Provinciaal Onderwijs Antwerpen (APB POA) staat voor kwaliteitsvol, betaalbaar en toegankelijk onderwijs dat elke leerling en cursist de kans biedt om een diploma of kwalificatie te behalen op basis van zijn of haar talenten.
Het APB POA omvat vijf secundaire scholen, twee Centra Aanloopfase en Duaal en een Centrum voor Volwassenenonderwijs. Je vindt ons in Antwerpen, Mechelen, Boom, Stabroek, Hoboken en Kapellen.
Achter de schermen werkt een gedreven stafdienst die onze onderwijsinstellingen ondersteunt en mee beleidsaccenten uitzet.
Als juridisch medewerker maak jij deel uit van die stafdienst. Je komt terecht in een enthousiast team van ongeveer 20 collega’s. Je werkt daarnaast samen met collega’s uit de onderwijsinstellingen en andere diensten van provincie Antwerpen.
Een greep uit jouw veelzijdig takenpakket:
Benieuwd naar alle voordelen? Je ontdekt ze hier.
Noteer deze data alvast in je agenda.
Meer informatie over deze onderdelen vind je hier.
Voor het Departement Leefmilieu – APB Provinciaal Instituut voor Hygiëne of kort gezegd het PIH, zijn we op zoek naar een enthousiaste teamverantwoordelijke voor het labo anorganische analysen en organische macroparameters. Heb jij een wetenschappelijke achtergrond, ben je een organisatorisch talent en heb je een passie voor communicatie en samenwerking? Wil je werken in een dynamische en collegiale omgeving waar je verantwoordelijk bent voor de dagelijkse werking van de aan jou toevertrouwde afdelingen? Heb je een Hands-On mentaliteit en steek je graag zelf de handen uit de mouwen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als laboverantwoordelijke van het labo anorganische analysen en organische macroparameters ben je eindverantwoordelijke voor de laboanalyseresultaten en geef je leiding aan een team labomedewerkers. Je verzorgt mee de communicatie naar de opdrachtgevers en neemt verantwoordelijkheid op vlak van kwaliteitszorg voor de analyses in het labo. Jouw rol is veelzijdig en impactvol:
Je leidt het onderzoek en stuurt je team aan
Je inspireert en versterkt je team
Je bouwt mee aan een toekomstgericht beleid
Je bent verantwoordelijk voor rapportage en communicatie
Je bewaakt de randvoorwaarden
Als teamverantwoordelijke anorganische analysen en organische macroparameters beschik je over de onderstaande gedragscompetenties:
Hiernaast beschik je over de volgende kenniscompetenties:
Werk je reeds bij de provincie Antwerpen of een ander openbaar bestuur? Bekijk dan of je voldoet aan de voorwaarden voor bevordering, interne mobiliteit of externe mobiliteit. Heb je toch nog vragen? Neem dan contact op met de consulent werving en selectie.
Jouw salaris is gebonden aan de vooropgestelde barema’s die horen bij het niveau van de functie. Deze functie is ingeschaald op A1a-A1b-A2a niveau. Je start in salarisschaal A1a en het bruto maandsalaris ligt tussen € 3.864,36 en € 6.013,18 euro.
Bekijk onze extralegale voordelen om ons uitgebreid voordelenpakket te bekijken en onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto en netto maandsalaris.
Meer informatie over deze onderdelen kan je hier lezen. 
Hopelijk tot binnenkort!
Het Provinciaal Vormingscentrum is een moderne groepsacommodatie in het hart van de Kempen waar diverse vormingsinitiatieven worden georganiseerd: een cursus, een vergadering, een congres, een bezinning of een muziekstage, sprookjes- of bosklassen. Logeren in de Kempen krijgt bij ons een extra dimensie. Een andere grote troef is onze audiovisuele uitleendienst voor organisaties. We verhuren benodigdheden voor een spetterend feestje, een interessante tentoonstelling of een vergadering. In ons Talentencentrum ontvangen we ieder jaar een duizendtal leerlingen van de derde graad van het lager onderwijs. Ze komen er gedurende een week hun talenten ontdekken tijdens verschillende workshops.
Meer informatie over het Autonoom Provinciebedrijf Provinciaal Vormingscentrum Malle vind je hier
Het schoonmaakteam telt 20 medewerkers die dagelijks zorgen voor een kraaknette omgeving.
Een schone werkomgeving draagt bij aan het comfort en de tevredenheid van zowel onze bezoekers als medewerkers en en jij kunt daar een belangrijke rol in spelen! Jouw inbreng en expertise kunnen echt het verschil maken binnen onze organisatie.
Uitvoering van schoonmaakwerkzaamheden:
Catering verzorgen :
Voor meer inlichtingen over de job en werkuren, kan je terecht bij de heer Peter Hermans, coördinator (tel. 03/312 80 33 of email peter.hermans@provincieantwerpen.be).
Als medewerker schoonmaak beschik je bijkomend over onderstaande specifieke gedragscompetenties:
Je beschikt hiernaast ook over volgende kenniscompetenties:
Werken met volgend uurrooster is voor jou geen probleem:
Naast een toffe werksfeer en een afwisselend takenpakket zijn aan de titel medewerker schoonmaak heel wat bijkomende voordelen verbonden.
Je start in salarisschaal E1. Je geïndexeerd brutomaandsalaris ligt tussen de tussen de 1.149 en 1.300 euro bij halftijdse prestaties.
Daarnaast krijg je:
Bekijk onze extra legale voordelen om ons uitgebreid voordelenpakket te bekijken en onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto- en netto maandsalaris.
Stap 1: Ja, ik wil!
Na het lezen van onze vacature ben jij overtuigd dat deze job écht iets voor jou is, je stuurt ons dan ook je CV en motivatiebrief via de solliciteerknop hieronder.
Stap 2: CV screening
Wij screenen op werkervaring in de schoonmaaksector – relevante opleidingen – persoonlijke motivatie (motivatiebrief)
Stap 3: check je mail!
Word je geselecteerd dan krijg je van ons een mailtje waarbij we jou uitnodigen voor een praktische proef en het competentiegerichte interview op in het Provinciaal Vormingscentrum Malle, Smekenstraat 61, Malle
Stap 5: Eindselectie
De selectiejury bespreekt jouw resultaat en kiest de laureaat.
Stap 6: het is een match!
Tijdens de eindbeslissing stellen we een eindrangschikking op waarna we iedereen telefonisch op de hoogte brengen van zijn/haar resultaat en de laureaat de functie aanbieden.
Meer informatie over deze onderdelen kan je hier lezen.
Werk je reeds bij de provincie Antwerpen? Bekijk dan of je voldoet aan de voorwaarden voor interne/externe mobiliteit. Heb je toch nog vragen? Neem dan contact op met Kirsten Van Wauwe, de consulent werving en selectie voor deze vacature.
Praktisch
We bieden je een halftijdse arbeidsovereenkomst van bepaalde duur met het oog op onbepaalde duur.
Je zal werken op volgend adres: Smekenstraat 61, 2390 Malle
Voor meer inlichtingen kan je terecht bij Kirsten Van Wauwe, consulent werving & selectie (tel. 03 240 64 74 of email jobs@provincieantwerpen.be)
Ben jij een geboren leider die zowel uitblinkt in technische kennis als in het motiveren en aansturen van mensen? Heb je ervaring met logistieke planningen en groenbeheer en ben je klaar om een sleutelrol te vervullen binnen onze Provinciale Groendomeinen Regio Antwerpen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als lid van ons team draag je bij aan het onderhoud en de ontwikkeling van onze parken, die een thuis vormen voor een breed publiek.
Je combineert technische expertise met menselijk leiderschap en krijgt de kans om zowel je operationele als sociale vaardigheden in te zetten om onze domeinen veilig en aantrekkelijk te houden.
Voor een concreter beeld van de functie of als je vragen hebt, kun je contact opnemen met Dave Van den Broeck, Hoofdcoördinator, op 03 360 52 19 of via e-mail: dave.vandenbroeck@provincieantwerpen.be.
Een voltijds contract van onbepaalde duur en de kans om een sleutelrol te spelen in het behoud en de ontwikkeling van onze groendomeinen.
Bij onze vacatures horen salarissen die in lijn zijn met vastgestelde barema's. Deze positie is ingedeeld op C-niveau.
Bij aanvang bevind je je (afhankelijk van je anciënniteit) in loonschaal C1, met een bruto maandsalaris tussen € 2.349,49 - € 3.805,59 euro.
Naast een competitief salaris bieden wij een uitgebreid scala aan voordelen, waaronder:
Bekijk onze extra legale voordelen om ons uitgebreid voordelenpakket te bekijken en onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto en netto maandsalaris.
Eerst en vooral solliciteer en overtuig ons met een krachtige motivatiebrief waarom deze job jou op het lijf geschreven is.
Na een positieve screening van deze cv & motivatiebrief door de leidinggevende van het team, zal je door een consulent werving en selectie uitgenodigd worden voor een opdracht ter plaatse en een verkennend competentiegericht interview. Is er een match? Dan sturen we jou graag nog op assessment om jouw leidinggevende vaardigheden te toetsen.
Lopen al deze stappen positief dan bieden we jou een contract van bepaalde duur voor 1 jaar.
Is er nog iets onduidelijk over de selectieprocedure, de verloning of de extralegale voordelen? Dan helpt Sarah Frison consulente werving & selectie je graag verder telefonisch via 03 240 54 019 of via sarah.frison@provincieantwerpen.be
Ben jij klaar om jouw technische en leidinggevende talenten in te zetten voor een groene toekomst?
Ben jij gebeten door nieuws en media? Dan hebben wij een boeiende uitdaging voor jou! Het persteam van de provincie Antwerpen zoekt versterking.
Dat kan! Als pers- en communicatiemedewerker zorg je samen met de persverantwoordelijke en een collega dat onze boodschappen hun weg vinden naar de juiste media. Je schrijft en redigeert persberichten, en volgt het medialandschap op de voet. Daarnaast ondersteun je bij perscommunicatie, -strategie en –analyse en bouw je sterke relaties op met journalisten en interne partners.
Ook in crisissituaties hou je het hoofd koel: je helpt de woordvoerder met statements en persvragen en zorgt dat de communicatie helder en tijdig verloopt.
Jouw takenpakket:
Persberichten
Mediamonitoring
Crisiscommunicatie
Geweldig! Je bent de communicatie- en persmedewerker die we zoeken, als je je hierin herkent:
Jouw expertises:
Naast een toffe werksfeer en een gevarieerd takenpakket zijn aan de titel “pers- en communicatiemedewerker” heel wat bijkomende voordelen verbonden.
We bieden je een voltijdse contractuele functie met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur.
Je start in salarisschaal B1: het bruto maandsalaris ligt tussen € 3.059,65 - € 4.129,64. Bij je aanwerving gaan we na hoeveel jaar ervaring je in eerdere functies hebt opgebouwd. Die ervaring wordt meegenomen in de berekening van je bruto salaris. Bekijk onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto- en netto maandsalaris.
Meer informatie over deze onderdelen kan je hier lezen.
Ben je gebeten door natuur, milieu of klimaat? En wil je dit graag delen met de generatie van morgen? Dan is vrijwilligerswerk bij het PIME in Lier misschien iets voor jou!
Voor het begeleiden van verschillende activiteiten over natuur, milieu en klimaat zijn we op zoek naar enthousiaste gidsen. Ben je benieuwd welke activiteiten je allemaal kan begeleiden? Meer info vind je op de webpagina's van het PIME (scrol helemaal naar beneden voor de verschillende activiteiten).
Je komt terecht in een gezellig vrijwilligersteam, dat we regelmatig samenbrengen voor vormings- en teamactiviteiten.
Je staat er niet alleen voor! Vooraleer je zelf begeleidt, volg je de activiteit een aantal keer bij één van onze ervaren begeleiders. Dan ga je zelf aan de slag en word je gecoacht door een educatieve medewerker. Ook daarna staat onze deur steeds open voor vragen en ondersteuning.
Je ontvangt per gidsbeurt een kostenvergoeding in overeenstemming met de wettelijke barema's voor vrijwilligerswerk en een terugbetaling van je vervoerskosten.
E-mail je CV en korte motivatie naar Lobke Brinckman. Zij zal contact met je opnemen en meer informatie delen.
Heb je nog vragen over de functie? Contacteer gerust via mail of telefoon.
PIME
Mechelsesteenweg 365
2500 Lier
Lobke Brinckman
pime.reservatie@provincieantwerpen.be
T 015 31 95 11
De Warande is het bruisende cultuurhuis van Turnhout. Met een divers en toonaangevend kunst- en cultuuraanbod inspireren, verbinden en confronteren we een breed publiek. We zijn een ontmoetingsplek waar mensen en ideeën samenkomen, met bijzondere aandacht voor beginnende makers, kwetsbare doelgroepen en culturele diversiteit. We bouwen aan een open huis dat de samenleving van vandaag én morgen weerspiegelt – op het podium, in het publiek én in ons team.
We zoeken een enthousiaste collega die ons publiek wil verbreden en verdiepen. We bieden je een voltijdse arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur aan.
Wij bieden jou een geïndexeerd loon waarbij je start in salarisschaal B1: het bruto maandsalaris ligt tussen € 3.059,65 en € 4.129,64.
Bekijk onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto en netto maandsalaris.
Met extralegale voordelen:
Je bent duidelijk geïnteresseerd. Top! Dan moet je ervoor gaan:
Meer informatie over deze onderdelen kan je hier lezen.
Ben jij een IT-expert die energie krijgt van het uitdenken van slimme BI-oplossingen? Wil je mee de technische richting bepalen én bijdragen aan een digitale transformatie waarbij datagedreven werken centraal staat? Dan ben jij de collega die we zoeken!
We zoeken voor het Departement Informatie en Communicatietechnologie – Dienst ICT Projecten en Oplossingen een Solution Architect data Business Intelligence bij het team Geïntegreerde Oplossingen.
Dat kan! 
Als Solution Architect Business Intelligence speel je een sleutelrol in de digitale transformatie van de provincie Antwerpen. Je ontwerpt en implementeert robuuste, schaalbare en toekomstgerichte BI- en rapporteringsoplossingen. Hiervoor werk je met Microsoft Fabric, Power BI, Integration Services en Azure, en zorg je voor meer efficiëntie en klantgerichtheid binnen de provinciale diensten. Je vertaalt bedrijfsstrategieën naar technologische oplossingen die de klantbeleving versterken en inzichten bieden in bedrijfsprocessen en ondersteunende datasets.
Bij het Departement ICT ontwikkelen we innovatieve ICT-oplossingen en creëren we een veilige, efficiënte werkomgeving voor onze collega’s.
We werken actief samen met diverse teams verspreid over meerdere provinciale locaties.
Samen bouwen we aan ICT-oplossingen die niet alleen vandaag, maar ook in de toekomst het verschil maken.
Binnen het Departement ICT werken we elke dag vanuit drie kernwaarden:
Super!  Wat zijn nu jouw concrete taken en verantwoordelijkheden?
Je ontwerpt en implementeert rapporteringsoplossingen (Microsoft Power BI-oplossingen), waarbij je aandacht hebt voor datakwaliteit, afscherming en consistentie van de brongegevens, de effectiviteit en gebruiksvriendelijkheid van de rapporten. Je zorgt ervoor dat de architectuur robuust, toekomstbestendig en in lijn met de behoeften van de provincie is. Je houdt rekening met zowel technische als functionele vereisten in de oplossing.
Je leidt de technologische roadmap voor rapporteringsoplossingen en zorgt ervoor dat deze aansluit bij de langetermijnstrategieën van het ICT-departement. Je integreert nieuwe technologieën en adviseert sleutelfiguren over de beste technologische keuzes en oplossingen die de digitale transformatie ondersteunen. M.a.w. je bent bezig met innovatie.
Daarnaast zet jij jouw schouders onder:
Benieuwd naar wat jouw toekomstige collega’s nog meer zeggen over werken bij provincie Antwerpen? Je ontdekt het op de website, waar je ook de belangrijkste troeven en leuke projecten vinden kan.
Geweldig! Wat breng je mee?
Wat verwachten we verder van jou?
Eerst en vooral solliciteer en overtuig ons met een krachtige motivatiebrief waarom deze job jou op het lijf geschreven is.
Na een positieve screening door de leidinggevende van het team, zal je door een consulent werving en selectie uitgenodigd worden voor een verkennend competentiegericht interview. Is er een match en klik langs beiden kanten, dan krijg je onmiddellijk het contract van bepaalde duur voor 1 jaar aangeboden, aangevuld met extra-legale voordelen zoals fietsvergoeding of een abonnement openbaar vervoer, maaltijdcheques van 8 EUR, gratis hospitalisatieverzekering, opnemen van flextijden (overuren) in overleg met je collega’s en volgens jouw agenda, mogelijkheden voor telewerken, laptop en GSM.
Voor alle aanvullende vragen over de functie kun je contact opnemen met Michel Van den Bossche, diensthoofd ICT Projecten en Oplossingen (michel.vandenbossche@provincieantwerpen.be of 03/240.52.08).
Hopelijk tot binnenkort!
Als je als ICT’er zelf soms thuiswerkt, weet je hoe je het telewerken voor alle provinciale medewerkers toegankelijker kan maken. Als je er in het weekend graag opuit trekt, ontdek je hoe je onze provinciale domeinen aangenamer digitaler kan maken. Of als je liever met de fiets komt werken, weet je beter hoe je de provinciale fietsbarometer relevanter kan maken. Je ziet, hoe beter jij je voelt bij je job, hoe beter je de provincie doet werken. Hoe precies, lees je hieronder:
noden en wensen van klanten in een passende oplossing vertalen kan. Data verbindt ons, en gegevensuitwisseling tussen de verschillende ICT-bouwstenen integreren én orkestreren is waar jij voor gaat én staat.
Je pakt integraties agile aan, en een API-centric integratiestrategie geniet jouw voorkeur. Je aantoonbare expertise van microservices, integraties tussen cloud en on-premise en databanken (SSIS, ETL, …) maken jou dé geknipte kandidaat voor deze functie. Je kan werken met componenten als Normalised Systems en BI Rapportering.
Je weet voor elke oplossing een gedetailleerd ontwerp op te maken. Je haalt energie uit een overkoepelend overzicht houden en gaat maximaal op zoek naar de integratiemogelijkheden. Zo zorg je voor gecoördineerde en gedragen aanpak binnen jouw domein. Strategieontwikkeling en verbeterwerking zijn op jouw lijf geschreven – net zoals samenwerking, ownership én klantgerichtheid. Toevallig de strategische kernwaarden van het ICT-team bij provincie Antwerpen ;-).
Je hebt algemene kennis van ICT-infrastructuur en ICT-toepassingen en kent voldoende van kwaliteitsnormen, projectmanagement en ITIL. Binnen jouw domein kan je aan de slag met zowel incident-, change- als releasemanagement.
ze je visie en open geest nooit echt gaan kunnen vervangen. Je kon altijd functionele vragen zo vertalen dat het binnen de bedrijfsstrategie paste. Je was op de hoogte was van de nieuwigheden op het vlak van integraties. Je bent sterk in het je eigen maken van een toegewezen domein en samen met je zin voor samenwerking en richting geven, maakte dit van jou de beste collega die ze zich konden wensen.
je als solution architect bij de provincie de ene week bijvoorbeeld een technisch ontwerp voor de architectuur opstelt en 7 dagen later samen met de collega’s een POC uitwerkt i.f.v. de verdere uitbouw en realisatie van de integratiestrategie. Vatten ze jouw takenpakket in een notendop samen, ziet dat er zo uit:
Om maar te zeggen: het werk is divers, verrassend en vormt samen een uniek opgebouwd IT-netwerk. Dat het altijd ten dienste van onze bedrijven en inwoners maakt het alleen maar mooier. Dat je terechtkomt in het gloednieuwe provinciehuis in Antwerpen met prachtige vergezichten vanop de 9e verdieping, is letterlijk en figuurlijk mooi meegenomen.
Benieuwd naar wat jouw toekomstige collega’s nog meer zeggen over werken bij provincie Antwerpen? Je ontdekt het op de website, waar je ook de belangrijkste troeven en leuke projecten vinden kan.
een rots in de branding bent. Al van kleins af aan ben je een initiatiefnemer die zorgt dat gemaakte plannen ook realiteit kunnen worden. Bij jou kunnen ze terecht en je weet wie je best aan boord hebt om van elk verhaal een succes te maken.
je salaris aan de vooropgestelde barema’s van deze functie voldoet. Dat wil zeggen dat je start op salarisschaal A1 en je brutoloon zich maandelijks tussen de € 3.364,17 en € 5.234,87 bevindt, berekend op basis van je werkervaring. Via onze loonsimulator kan je een gedetailleerd beeld krijgen.
Je start met een contract van bepaalde duur voor de periode van 1 jaar met mogelijkheid op verlenging na een paar maanden met optie vast in dienst. Dat vullen we nog aan met glijdende werkuren binnen een flexibele werkomgeving, 36 dagen jaarlijkse vakantie, opleidingen à la carte en toffe collega’s.
Werken bij de provincie biedt ook heel wat extralegale voordelen zoals een hospitalisatieverzekering voor jou én je gezin, een laptop en smartphone + abonnement. Verder schotelen we jou ook maaltijdcheques voor twv €8/dag en neem je gratis het openbaar vervoer naar en van het werk. Wie liever met de fiets tot op kantoor trapt, krijgt een fietsvergoeding. Lees meer over extralegale voordelen.
Je ziet, de provincie biedt je heel veel mogelijkheden om je werk- en privéleven samen te doen werken.
De functie vraagt dat je denkt op masterniveau met minstens 6 maanden werkervaring.
Heb je voldoende ervaring, maar geen masterdiploma op zak?
Dan kan je na een succesvolle digitale capaciteitsproef alsnog deelnemen aan de sollicitatiegesprekken.
Eerst en vooral solliciteer en overtuig ons met een krachtige motivatiebrief waarom deze job jou op het lijf geschreven is.
Na een positieve screening van deze cv & motivatiebrief door de leidinggevende van het team, zal je door een consulent werving en selectie uitgenodigd worden voor een verkennend competentiegericht interview. Is er een match en klik langs beiden kanten, dan krijg je onmiddellijk het contract van bepaalde duur voor 1 jaar aangeboden.
Voor alle aanvullende vragen over de functie kun je contact opnemen met Michel Van den Bossche, diensthoofd ICT Projecten en Oplossingen (michel.vandenbossche@provincieantwerpen.be of 03/240.52.08).
Hopelijk tot binnenkort!
Als je als ICT’er zelf soms thuiswerkt, weet je hoe je het telewerken voor alle provinciale medewerkers toegankelijker kan maken. Als je er in het weekend graag opuit trekt, ontdek je hoe je onze provinciale domeinen aangenamer digitaler kan maken. Of als je liever met de fiets komt werken, weet je beter hoe je de provinciale fietsbarometer relevanter kan maken. Je ziet, hoe beter jij je voelt bij je job, hoe beter je de provincie doet werken. Hoe precies, lees je hieronder:
noden en wensen van klanten in een passende oplossing vertalen kan. Een geboren solution architect binnen jouw kennisdomein dus! Jouw relevante ervaring bij het ontwikkelen van toepassingen met nieuwe frameworks en opentext documentum (of gelijkaardige) platformen kan dit alleen maar staven.
Je hebt al gehoord van WDK, Process Builder, BPS, DTS, xPlore, TBOs, DQL en API en begrijpt dat basiskennis ervan zeker een pluspunt is als solution architect. Voeg daar nog expertise in object georiënteerde talen, een toegepaste kennis in Java en een architecturaal CMS-systeem aan toe, en je bent technisch dé man of vrouw voor deze functie. Maar even genoeg over jouw uitgebreide technische kennis.
Is nu configuratie of implementatie de weg vooruit: je weet voor elke oplossing een gedetailleerd ontwerp op te maken. Je haalt energie uit een overkoepelend overzicht houden en gaat maximaal op zoek naar de mogelijkheden binnen de wereld van workflow & document management. Zo zorg je voor gecoördineerde en gedragen implementaties binnen jouw domein. Strategieontwikkeling en verbeterwerking zijn dus op jouw lijf geschreven – net zoals samenwerking, ownership én klantgerichtheid. Toevallig de strategische kernwaarden van het ICT-team bij provincie Antwerpen, maar dat heb je niet van ons ;-).
Je hebt algemene kennis van ICT-infrastructuur en ICT-toepassingen en kent voldoende van kwaliteitsnormen, projectmanagement en ITIL. Binnen een applicatiecontext kan je aan de slag met zowel incident-, change- als releasemanagement.
Een enorm gemis bent. Vooral je open geest, je mogelijkheid om de echte wensen van de gebruikers te kunnen vertalen, gaan ze nooit echt kunnen vervangen. Je kon altijd functionele vragen zo vertalen dat het binnen de bedrijfsstrategie paste. Je was op de hoogte was van de nieuwigheden op het vlak van applicatieontwikkeling. Je bent sterk in het je eigen maken van een toegewezen domein en samen met je zin voor samenwerking, maakte dit van jou de beste collega die ze zich konden wensen.
je als solution architect bij de provincie de ene week bijvoorbeeld een technisch ontwerp voor de architectuur opstelt en 7 dagen later je over een sprint planning met het team buigt. Vatten ze jouw takenpakket in een notendop samen, ziet dat er zo uit:
Om maar te zeggen: het werk is divers, verrassend en vormt samen een uniek opgebouwd IT-netwerk. Dat het altijd ten dienste van onze bedrijven en inwoners maakt het alleen maar mooier. Dat je terechtkomt in het gloednieuwe provinciehuis in Antwerpen met prachtige vergezichten vanop de 9e verdieping, is letterlijk en figuurlijk mooi meegenomen.
Benieuwd naar wat jouw toekomstige collega’s nog meer zeggen over werken bij provincie Antwerpen? Je ontdekt het op de website, waar je ook de belangrijkste troeven en leuke projecten vinden kan.
een rots in de branding bent. Al van kleins af aan ben je een initiatiefnemer die zorgt dat gemaakte plannen ook realiteit kunnen worden. Bij jou kunnen ze terecht en je weet wie je best aan boord hebt om van elk verhaal een succes te maken.
je salaris aan de vooropgestelde barema’s van deze functie voldoet. Dat wil zeggen dat je start op salarisschaal A1 en je brutoloon zich maandelijks tussen de € 3.298,26 - € 5.132,30 bevindt, berekend op basis van je werkervaring. Via onze loonsimulator kan je een gedetailleerd beeld krijgen.
Je start met een contract van bepaalde duur voor de periode van 1 jaar met mogelijkheid op verlenging na een paar maanden met optie vast in dienst. Dat vullen we nog aan met glijdende werkuren binnen een flexibele werkomgeving, 36 dagen jaarlijkse vakantie, opleidingen à la carte en toffe collega’s.
Werken bij de provincie biedt ook heel wat extralegale voordelen zoals een hospitalisatieverzekering voor jou én je gezin, een laptop en smartphone + abonnement. Verder schotelen we jou ook maaltijdcheques voor twv €8/dag en neem je gratis het openbaar vervoer naar en van het werk. Wie liever met de fiets tot op kantoor trapt, krijgt een fietsvergoeding.
Je ziet, de provincie biedt je heel veel mogelijkheden om je werk- en privéleven samen te doen werken.
De functie vraagt dat je denkt op masterniveau met minstens 6 maanden werkervaring.
Heb je voldoende ervaring, maar geen masterdiploma op zak?
Dan kan je na een succesvolle digitale capaciteitsproef alsnog deelnemen aan de sollicitatiegesprekken.
Eerste en vooral solliciteer en overtuig ons met een krachtige motivatiebrief waarom deze job jou op het lijf geschreven is.
Na een positieve screening van deze cv & motivatiebrief door de leidinggevende van het team, zal je door een consulent werving en selectie uitgenodigd worden voor een verkennend competentiegericht interview. Is er een match en klik langs beiden kanten, dan krijg je onmiddellijk het contract van bepaalde duur voor 1 jaar aangeboden.
Hopelijk tot binnenkort!
Onze facilitaire diensten zorgen voor een vlotte werking en ondersteuning op het vlak van schoonmaak en techniek. Om deze teams optimaal te begeleiden, zijn we op zoek naar een enthousiaste teamverantwoordelijke facilitaire diensten. Je zal aan de slag gaan in de provinciale school PTS Boom, waar jij het aanspreekpunt wordt voor onze teams.
Jouw rol als teamverantwoordelijke
Als teamverantwoordelijke facilitaire diensten draag je de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse werking van schoonmaakteam (in totaal 17 medewerkers) en de samenwerking met het technische team. Jij bent de schakel tussen de directie en de werkvloer en zorgt ervoor dat alles vlot verloopt.
Wat zal je doen?
Hoe je de titel ‘top teamverantwoordelijke’ kan winnen:
Jij bent een sterke organisator met oog voor structuur en een passie voor mensen.
Jouw troeven
Je beschikt hiernaast ook over volgende kenniscompetenties:
Werkrooster
Alle voordelen:
Naast een toffe werksfeer en een afwisselend takenpakket zijn aan de titel teamverantwoordelijke heel wat bijkomende voordelen verbonden.
Je start in salarisschaal C. Naast je geïndexeerd voltijds loon dat tussen de €2.396 en €3.882 euro ligt, krijg je:
Bekijk onze extra legale voordelen om ons uitgebreid voordelenpakket te bekijken en onze loonsimulator om een gedetailleerde inschatting te maken van je bruto- en netto maandsalaris.
Ben jij de topper die wij voor onze school zoeken? We komen er samen achter door volgende stappen:
Stap 1: Ja, ik wil!
Na het lezen van onze vacature ben jij overtuigd dat deze job écht iets voor jou is, je stuurt ons dan ook je CV en motivatiebrief via de solliciteerknop hieronder. dit kan tot en met 21 september 2025.
Stap 2: CV screening
Wij screenen eerst op diploma hoger secundair onderwijs of gelijkgesteld en minimum 2 jaar werkervaring in het leiding geven aan facilitaire diensten of aan een team.
Beschik je over de gevraagde werkervaring, maar niet over het gevraagde diploma? Dan dien je te slagen voor een capaciteitsproef; een abstracte, verbale en numerieke redeneerproef op hoger secundair onderwijs niveau.
Aan deze voorwaarden moet voldaan zijn bij de uiterste inschrijvingsdatum.
Nadien selecteren wij kandidaten op basis van de persoonlijke motivatie en relevante werkervaring in coördineren of leidinggeven aan een(facilitair) team.
Stap 3: check je mail!
Word je geselecteerd dan krijg je van ons een mailtje waarbij we jou uitnodigen voor een opdracht ter plaatse en een competentiegerichte interview op 2 oktober 2025.
Stap 4: Opdracht ter plaatse gevolgd door een competentiegericht interview Voorafgaand aan het competentiegericht interview krijg je van ons een opdracht ter plaatse (op de computer) waarbij we je organisatie- en planningsvaardigheden testen.
Stap 5: Assessmentcenter Dit gedeelte is beschrijvend en adviserend voor de selectiejury. We testen je op de vereiste kern- en gedragscompetenties, zoals deze werden vastgesteld in de functiebeschrijving. Het assessment staat ingepland op.
Stap 5: Eindbeslissing
De selectiejury bespreekt jouw resultaat van stap 4 en 5 en kiest de laureaat voor deze procedure.
Stap 6: het is een match!
Tijdens de eindbeslissing stellen we een eindrangschikking op waarna we iedereen telefonisch op de hoogte brengen van zijn/haar resultaat en de laureaat de functie aanbieden.
Meer informatie over deze onderdelen kan je hier lezen.
Werk je reeds bij de provincie Antwerpen? Bekijk dan of je voldoet aan de voorwaarden voor bevordering of interne mobiliteit. Heb je toch nog vragen? Neem dan contact op met Kirsten Van Wauwe, de consulent werving en selectie voor deze vacature.
Praktisch
Heb je een passie voor kinderen, natuur en dieren? Wil je een actieve bijdrage leveren aan de educatie van de volgende generatie en hen verwonderen met alles wat de Kinderboerderij te bieden heeft?
Sluit je aan bij ons team van vrijwilligers op de Kinderboerderij Rivierenhof en beleef waardevolle momenten met kinderen in de frisse buitenlucht!
Als educatieve vrijwilliger begeleid je kleine groepjes lagere schoolkinderen tijdens hun bezoek aan de Kinderboerderij. Je helpt hen spelenderwijs leren over dieren en planten, waarbij jullie samen op ontdekking gaan in de stal en moestuin. Met interactieve opdrachten maak je het bezoek onvergetelijk!
Dan zijn we op zoek naar jou!
Je wordt verwelkomd in een warm en betrokken team op de gezelligste Kinderboerderij van Antwerpen! Na een inwerkperiode, waarin je meeloopt met een ervaren vrijwilliger, krijg je de kans om zelfstandig groepjes te begeleiden. Er is altijd ondersteuning van een ervaren gids, en jaarlijks bieden we een vormingsmoment aan om je vaardigheden verder te ontwikkelen. Ook ontvang je praktische draaiboeken en informatie over de dieren en de moestuin, zodat je goed voorbereid aan de slag kunt. In ruil voor je engagement organiseren we enkele toffe activiteiten gedurende het werkjaar. Er is geen vergoeding voorzien.
De Kinderboerderij Rivierenhof ligt in het prachtige Provinciaal Groendomein Rivierenhof in Deurne, net buiten de stad Antwerpen. Een ideale plek om kinderen met natuur en dieren in contact te brengen!
Super! Stuur ons een korte mail met een beschrijving van jezelf, je telefoonnummer en je motivatie naar vrijwilligers.antwerpen@provincieantwerpen.be.
Neem gerust contact op via vrijwilligers.antwerpen@provincieantwerpen.be of 03/360.52.20. We beantwoorden graag al je vragen.
Sluit je aan bij het Vrijwilligersteam van Kinderboerderij Rivierenhof en help kinderen op een inspirerende manier kennis maken met de natuur!